Skip to content

Imorn åker jag på semester en vecka.. :)

29 juli, 2011

Till Motala, den lilla hålan där jag är uppväxt🙂 Det är enligt mig världens mysigaste sommarstad! Så kommer nog en hel del bilder när jag kommit hem. Detta blir en 100% analog resa. Ska endast ta med mig min Nikon Fm2 med Tri-x och min Pentax 67 med diafilm, Fuji Astia.

Tyvärr kommer jag ju få vänta några veckor på framkallningen av dia-rullarna, men Tri-x rullarna framkallar jag ju själv hemma, så dom börjar jag nog skanna en dag eller två efter jag kommit hem🙂

Jag ser fram mot att bada i solnedgången på den magiska sandstranden i Varamon… Herregud, det är som att vara utomlands när man är i Varamon.. jag rekommenderar alla att åka dit! Det är ju trots allt Nordens största insjöbad🙂

Jag vet att väldigt många är inställda på ”åh nej, bada i en sjö, NEJ TACK, då badar jag hellre i havet!” MEN det man då inte vet är att Vätterns vatten är kristallklart och rent, mycket klarare och renare än havet! Det är fantastiskt! Speciellt om man åker ut till några av öarna och dyker med cyklop.. Runt flera av öarna är botten täckt av stenar i oändligt många olika storlekar och färger, från enstaka bumlingar stora som en bil till mängder med slipade vackra små stenar..

Ute vid Käverön finns en sten som är som en rutschkana som man långsamt kan glida på ner till botten.. Underbart!

Vättern är underbar!

Skrivs om en vecka!

From → Vardag

Kommentera

Kommentera

